10/5/13

ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

ΜΗΝ ΞΑΧΑΣΕΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ....






http://www.amazing-animations.com/animations/women18.gif 
"Η μητέρα  πάντα δίπλα μας"
οναδική
ρεμη
ρυφερή
υγενική
ωμαλέα
ναντικατάστατη
Οι  γονείς μας δίνουν στέγη...στα όνειρά μας!
Δημιουργήστε το δικό σας " ΑΦΙΕΡΩΜΑ"

2/5/13

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΗ


ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ



Η πρωτομαγιά γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο από τα αρχαία χρόνια, επειδή τοποθετείται στην αρχή της άνοιξης. Εκτός όμως από γιορτή της άνοιξης την πρωτομαγιά γιορτάζει και το εργατικό κίνημα. Η Εργατική πρωτομαγιά έχει το ξεκίνημά της στο Σικάγο των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου το 1886 κατά τη διάρκεια μιας συγκέντρωσης για την καθιέρωση του 8ώρου, η αστυνομία πυροβόλησε και σκότωσε 12 διαδηλωτές. Η εργατική πρωτομαγιά καθιερώθηκε σαν παγκόσμια ημέρα το 1891 για την ανάμνηση της καθιέρωσης του 8ώρου στην εργασία και των θανάτων των εργατών στο Σικάγο.
Μετά από πολλές άλλες συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις των εργατικών συνδικάτων σε όλο το κόσμο, η πρωτομαγιά έχει καθιερωθεί σαν ημέρα απεργίας.




Στην Ελλάδα τα γεγονότα του 1936 στη Θεσσαλονίκη έδωσαν την έμπνευση στον Γιάννη Ρίτσο να γράψει τον Επιτάφιο. 
Κατά τις ταραχές
 που είχαν πραγματοποιηθεί τότε, η αστυνομία και ο στρατός χρησιμοποίησαν όπλα με αποτέλεσμα 12 νεκρούς εργάτες. Παρόλο που η 1η Μαΐου ξεκίνησε σαν ημέρα απεργίας, στην Ελλάδα συγκαταλέγεται στις προαιρετικές αργίες. 



Η φωτογραφία της μάνας που θρηνεί πάνω από το άψυχο κορμί του γιού της τραβιέται από φωτορεπόρτερ που βρέθηκε στο περιστατικό και την άλλη μέρα το πρωί φιγουράρει στην πρώτη σελίδα πολλών αθηναϊκών εφημερίδων. Ο ποιητής Γιάννης Ρίτσος,συγκλονίζεται. Σύμφωνα με μαρτυρία του ιδίου του ποιητή, κλείνεται στη σοφίτα του , κάπου στο Νέο Κόσμο, και την άλλη μέρα έχει έτοιμα τα τέσσερα πρώτα μέρη του ποιήματος “Επιτάφιος”, που  δημοσίευτηκε  με τον τίτλο “Μοιρολόι”.

ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ 1ο ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ
 
ΠΗΓΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

26/4/13

ΠΑΣΧΑ, ΜΑΙΟΣ 2013

 


Το Πάσχα έφτασε!
Ας προετοιμαστούμε!



Το πρωί ο καθιερωμένος εκκλησιασμός
 στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Ηλιούπολης

Τα κάλαντα του Λαζάρου ακούσαμε στην τάξη ,
από τους  μαθητές της Β΄ τάξης και τη δασκάλα τους 
κα Μαρία Βανικιώτη!

 Ήρθε ο Λάζαρος ήρθαν τα Βάγια
Ήρθε κι ο Χριστός να πούμε τ’Αγια

Ήρθε ο Χριστός απ’την Καισαρία
Εκεί έβρισκε Μάρθα και Μαρία

Μάρθα, που’ναι ο Λάζαρος ο αδερφός σας
φίλος του Χριστού και ιδικός μας;

Λένε αφέντη μου, που είναι απεθαμένος
Και με τους νεκρούς ανταμωμένους.

Ας υπάγουμε να τον ιδούμε
και στον τάφο του να λυπηθούμε.

Λέγε Λάζαρε, τι είδες στον Κάτω Κόσμο που επήγες;
Είδα φόβους, είδα τρόμους, είδα βάσανα και πόνους.

Όσα φύλλα έχει ο κίσσαρας και η πόλη παραθύρια
Τόσα καλά να δώσει ο Θεός εδώ που τραγουδούμε
και τη Λαμπρή, την Πασχαλιά καλόκαρδοι να βρούμε.


Φτιάξαμε λαμπάδες με υλικά για ακύκλωση
 για τ΄αγαπημένα μας πρόσωπα!

Κάθε Πάσχα,μια ευχή!

         Σοκολατένια τα αυγά
                και όμορφες οι  λαμπάδες,
                φτιάξτε ευχές  και στείλτε τες
                 ωσάν τις μαντινάδες!
 
Τούτο το Πάσχα εύχομαι
«Ειρήνη και υγεία»
και στον καθένα από σας
"Μεγάλη" σωτηρία!

                    Άννα Πετρίδου
Δραστηριότητες 

Καλή  Ανάσταση, παιδιά!

Το Μπαλουκλί (Τα ψάρια της Ζωοδόχου Πηγής), ποίημα του Γ.Βιζυηνού

Σαράντα μέρες πολεμά ο Μωχαμέτ να πάρη την Πόλη την μεγάλη.
Σαράντα μέρες έκαμεν ο ‘γούμενος το ψάρι στα χείλη του να βάλη.
Απ’ τες σαράντα κι ύστερα, πεθύμησε να φάγη τηγανισμένο ψάρι.
–Αν μας φυλάγ’ η Παναγιά καθώς μας’ε φυλάγει, την Πόλη ποιος θα πάρη;
Ρίχτει τα δίχτυα στον γιαλό, τρία ψαράκια πιάνει,
–Θεός να τα βλογήση!
Το λάδι βάλλει στην φωτιά μες στ’ αργυρό τηγάνι, για να τα τηγανίση.
Τα τηγανίζ’ από την μια, και πά’ να τα γυρίση κι από το άλλο μέρος.
Ο παραγιός του βιαστικά πετά να του μιλήση, και τάχασεν ο γέρος!
–Μην τηγανίζης, γέροντα, και μόσχισε το ψάρι στην Πόλη την μεγάλη!
Την Πόλη την εξακουστή οι Τούρκοι έχουν πάρει, μας κόβουν το κεφάλι!
–Στην Πόλη Τούρκου δεν πατούν κι Αγαρηνού ποδάρια!
Με φαίνεται σαν ψεύμα!
Μ’ αν είν’ αλήθεια το κακό, να σηκωθούν τα ψάρια να πέσουν μες στο ρεύμα!
Ακόμ’ ο λόγος βάσταγε, τα ψάρι’ απ’ το τηγάνι, την μια μεριά ψημένα,
πηδήξανε κι επέσανε στης λίμνης την λεκάνη, γερά, ζωντανεμένα.
Ακόμ’ ώς τώρα πλέουνε, κόκκιν’ από το μέρος, όπου τα είχε ψήσει.
Φυλάγουν το Βυζάντιο ν’ αναστηθή κι ο γέρος
να τ’ αποτηγανίση.

24/4/13

ΑΝΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ




Όταν θέλουμε να λύσουμε ένα πρόβλημα στο οποίο ξέρουμε την τιμή μιας ομάδας πραγμάτων και θέλουμε να βρούμε την τιμή μιας άλλης ομάδας τότε βρίσκουμε πρώτα την τιμή του ενός και μετά των πολλών που ζητάμε.
Για παράδειγμα, αν ξέρω ότι 10 κιλά ντομάτες κάνουν 20 ευρώ και θέλω να βρω πόσο κάνουν τα 15 κιλά τότε βρίσκω πόσο κάνει το ένα κιλό κάνοντας διαίρεση 20:10=2 ευρώ. Αφού λοιπόν το ένα κιλό ντομάτες κάνει 2 ευρώ, τότε τα 15 κιλά ντομάτες θα κάνουν 15Χ2=30 ευρώ.
Αυτό είναι ένα απλό παράδειγμα προβλημάτων που ένας τρόπος να λυθούν είναι με αναγωγή στη μονάδα. Πιο απλά, σ΄ αυτού του είδους τα προβλήματα, βρίσκω πρώτα το ένα και μετά τα πολλά που ψάχνω.