29/9/13

ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ


1.ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ:Ο χρόνος αυτός μας φανερώνει την πράξη που γίνεται τώρα. Π.χ. γράφω, παίζω, διαβάζω,  κ.λ.π. Αναφέρεται στο παρόν (στο σήμερα).
2.ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ: Αυτός ο χρόνος μας φανερώνει μια πράξη που γινόταν χτες (στο παρελθόν) συνέχεια. Π.χ. έγραφα, έπαιζα, διάβαζα, κ.λ.π.
3. ΑΟΡΙΣΤΟΣ: Ο χρόνος αυτός μας φανερώνει μια πράξη που έγινε στο παρελθόν για μια στιγμή και τέλειωσε στο παρελθόν. Π.χ. έγραψα, έπαιξα, διάβασα, κ.λ.π.
4.ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: Ο χρόνος αυτός αναφέρεται σε πράξη που θα γίνει σε μια στιγμή στο μέλλον. Παίρνει τη λέξη θα σαν πρόθεμα Π.χ. θα γράψω, θα παίξω, θα διαβάσω, κ.λ.π.
5.ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: Ο χρόνος αυτός, μας λεει ότι η πράξη θα γίνεται στο μέλλον συνέχεια. Παίρνει τη λέξη θα σαν πρόθεμα Π.χ. θα γράφω, θα παίζω, θα διαβάζω, κ.λ.π.
6.ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ: Ο χρόνος αυτός μας λέει ότι η πράξη έχει γίνει στο παρελθόν και σήμερα έχει τελειώσει. Παίρνει σαν πρόθεμα τη λέξη έχω. Π.χ. έχω γράψει, έχω παίξει, έχω διαβάσει, κ.λ.π.
7.ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ: Ο χρόνος αυτός μας λέει ότι η πράξη είχε γίνει και είχε τελειώσει στο παρελθόν. Παίρνει σαν πρόθυμα τη λέξη είχα. Π.χ. είχα γράψει, είχα παίξει, είχα διαβάσει, κ.λ.π.
8.ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: Ο χρόνος αυτός μας λέει ότι η πράξη θα έχει γίνει στο μέλλον. Παίρνει σαν πρόθεμα τις λέξεις θα έχω. Π.χ. θα έχω γράψει, θα έχω παίξει, θα έχω διαβάσει, κ.λ.π



Έτσι μπορούμε να κατατάξουμε τους χρόνους σε τρεις κατηγορίες:
1.Παροντικοί χρόνοι: (Αυτοί που μιλούν για το σήμερα): Ενεστώτας, Παρακείμενος
2.Παρελθοντικοί χρόνοι: (Αυτοί που μιλούν για το χτες ): Παρατατικός, Αόριστος, Υπερσυντέλικος.
3.Μελλοντικοί χρόνοι: (Αυτοί που μιλούν για το αύριο ): Στιγμιαίος Μέλλοντας, Εξακολουθητικός Μέλλοντας, Συντελεσμένος Μέλλοντας.


ΠΗΓΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

TA ΡHMATA




Τα ρήματα
Ρήματα  λέγονται οι λέξεις  που φανερώνουν πως ένα πρόσωπο, ζώο  ή πράγμα κάνει κάτι (δηλαδή ενεργεί) ή παθαίνει κάτι ή βρίσκεται σε μία κατάσταση.
1)      Ο  δρομέας  τρέχει.  
2)      Το δάσος καίγεται.
3)      Το μωρό κοιμάται.  


Παρατηρώντας τις πιο πάνω προτάσεις συμπεραίνουμε ότι τα ρήματα έχουν αριθμό, πρόσωπα, φωνές και χρόνους:
Α) Τα ρήματα (όπως και τα ονόματα) έχουν δύο αριθμούς:
Τον ενικό και τον πληθυντικό.
Ενικού Αριθμού είναι ο τύπος του ρήματος που φανερώνει ότι το υποκείμενο είναι ένα πρόσωπο, ζώο, πράγμα.)
Πληθυντικού Αριθμού είναι ο τύπος του ρήματος που φανερώνει ότι το υποκείμενο είναι πολλά πρόσωπα, ζώα ή πράγματα. 
(Β) Τα πρόσωπα του ρήματος είναι τρία, όσα δηλαδή και τα πρόσωπα του λόγου:
  • Το πρώτο πρόσωπο : (εγώ) βλέπω - (εμείς) βλέπουμε
  • Το δεύτερο πρόσωπο: (εσύ)βλέπεις- (εσείς) βλέπετε
  • Το τρίτο πρόσωπο: (αυτός) βλέπει- (αυτοί) βλέπουν

Γ) Έχουν δύο φωνές: την ενεργητική και την παθητική.
  1. Ενεργητική φωνή: Στη φωνή αυτή ανήκουν τα ρήματα που τελειώνουν σε –ω. Η πράξη στη που γίνεται στη φωνή αυτή πηγαίνει σε κάποιον άλλον ή κάπου αλλού. Π.χ. δένω, παίζω, ακούω, δίνω, κ.λ.π.
  2. Παθητική φωνή: Στη φωνή αυτή ανήκουν τα ρήματα που τελειώνουν σε -μαι. Η πράξη που γίνεται στη φωνή αυτή γυρίζει πίσω στο πρόσωπο που την κάνει. Π.χ. κοιτάζομαι  πλένομαι, ντύνομαι, κ.λ.π.


ΠΗΓΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Πώς δημιουργείται ένας Ναζί (1943) – Εξαιρετικό αντιναζιστικό cartoon από τον Walt Disney

«Education for Death: The Making of the Nazi», λέγεται το 10λεπτο φιλμάκι κινουμένων σχεδίων του Walt Disney, που κυκλοφόρησε στις 15 Ιανουαρίου 1943 και βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Gregor Ziemer.

Η ταινία παρουσιάζει την ιστορία του μικρού Χανς, ενός αγοριού, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στη ναζιστική Γερμανία και ανατρέφεται για να γίνει ένας ανελέητος στρατιώτης.

Δείτε το εδώ  μεταγλωττισμένο
http://www.palmografos.com/permalink/16954.html

ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

28/9/13

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ
 ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ...ΕΔΩ
ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ...ΕΔΩ 

Βρες τους Νομούς της Ελλάδας ...εδώ!